whos.amung.us

Tuesday, October 21, 2008

BERTUDUNG VS FREE HAIR VS BERTUDUNG LEBIH BAIK TAK PAYAH!!!!!

salam....

sekali lagi kita bertemu di dalam blog aku tidak seberapa ini......
kali ini aku ingin menyatakan mengenai tajuk di atas......

isu bukan baru diperkatakan bahkan di perdebatkan....tetapi mengapa semua mesti menjadi isu dan harus diperdebatkan....banyak hendak aku katakan di sini....

BERTUDUNG

alhamdulillah....manis dipandang dan ayu sekali wajahnya...sejuk hati bagi seorang bernama lelaki bukan jantan!!!!tetapi.....jika ditanya kembali kepada mereka ini.....mengapakah anda bertudung?
bermacam-macam jawapan akan diberi......

jika ditanya kembali mengapa kaum hawa diwajibkan bertudung.....
kenapa lelaki tidak......
jawapannya mudah saja....ia terletak kepada kaum hawa itu sendiri......
perempuan diwajibkan bertudung kerana rambut mereka tidak begitu tahan kepada keadaan persekitaran mereka iaitu di luar rumah......jika dilihat rambut perempuan lebih mudah mengalami kerosakan berbanding lelaki kerana lelaki memang fitrahnya untuk keluar mencari rezeki...jadi keadaan rambut mereka agak berbeza sedikit berbanding perempuan.....

dan sebab yang paling mudah adalah kalau lelaki memakai tudung....maka rupanya....hmmm payah nak diucapkan dengan kata-kata.....anda pertimbangkanlah sendiri.....


FREE HAIR(TIDAK BERTUDUNGLA MAKNANYA)

ini juga merupakan segolongan manusia yang bernama perempuan....
bangga memperagakan hiasan mereka iaitu rambut mereka....
kadang-kadang aku juga hairan mengapa mereka boleh bertindak sebegini rupa walhal bapa sebagai seorang ketua keluarga wajib menegur anak perempuan mereka yang tidak menutup aurat.....tidak tahukah nanti jika mereka sudah berada di depan pintu syurga.....segala amalan mereka akan ditarik kerana anak perempuan mereka dan juga isterinya menyalahkan dirinya kerana tidak cukup memberi didikan yang sepatutnya.....

ada sesetengah golongan ini jika ditanya mengapa mereka tidak memakai tudung....lantas mereka akan menjawab tudung tidak penting yang penting hati baik....tidak semestinya bertudung itu baik.....

jika alasan ini diberikan di depan aku....aku akan menjawab.....KEPALA HOTAK KAU!!!!!
kau siapa untuk mengatakan begitu....kau ingat professor ke yang suruh atau ustaz ke yang suruh.....itu ha DIA yang arahkan kamu pakai...jelas disebut dalam Al-Quran....kau ingat itu buku ENERGY BALANCE ke....buku FUNDAMENTALS OF ELECTRIC CIRCUITS ke.....buku DYNAMIC ke......siapa kamu untuk berkata begitu sedangkan udara yang kamu sedut itu adalah sifat pemurahnya.....asal kejadian kau dari setitis air mani....lahir ke dunia dalam bertelanjang bulat.....kau berkata begitu.....sungguh angkuh kau berjalan di bumi milikNya ini.....berubahlah......

BERTUDUNG TAPI LEBIH BAIK TAK PAYAH PAKAI

ini satu golongan lagi yang boleh dikatakan majoriti.....di muka bumi ini.....
mengapa aku mengatakan golongan ini lebih baik tidak payah bertudung.....
jawapannya mudah saja.....tengok cara mereka bertudung dan berpakaian.....seolah-olah bertudung tetapi bertelanjang bulat!!!!!!!!!!
masakan tidak.....mereka bertudung tetapi pakaian ketat,jarang,nampak susuk tubuh badan....kadang-kadang nampak yang dalam.....anak bajula.....warna hitam....coklat.....biru...dan sebagainya....
bertudung tetapi tidak menutup bahagian dadanya.....maka terserlah perhiasan mereka yang berharga itu.....itulah dikatakan BAGINDA berpakaian tetapi bertelanjang.....

seluar selagi mahu ketat....sampai nampak yang sepatutnya tidak boleh nampak.....alahai....
jangan salahkan lelaki jika anda bertudung tetapi masih diganggu....kerana anda bertudung tetapi hakikatnya tubuh anda tidak bertutup dengan sempurna!!!!!!
jangan salahkan lelaki jika mereka memandang anda dengan pandangan seorang lelaki....kerana itu adalah fitrah mereka....satu nafsu sembilan akal....nafsu itu adalah kepada perempuan.....

jadi cubalah renungkan kembali.....jika anda tidak diganggu sekali sesungguhnya anda akan menimbulkan fitnah kepada mereka yang tidak berdaya....jadi fikir-fikirkanlah.....aku sedar siapalah aku untuk menulis sebegini rupa....ilmu agama pun cetek....muka memang payah nak nampak dekat Pusat I......jarang puasa sunat.....tidak seperti mereka.......dan yang paling penting aku bukanlah golongan elit seperti mereka....sekian.....

5 comments:

-ipai- said...

huish .... sape golongan elit tuh ??? kalo aku, aku tembak ko karang ... hahah .. memain jeh .... pergh .. dasat seh, yg nie .. seram aku ... ehhehe

Anonymous said...

waaaa~~~~~~~sob sob sob....aku adalah manusia yg sering lalai,alpa,beta,delta,gamma,dan macam2 la...
moga2 lepas nih aku insap...insyaAlah...
mama..abah...huuhuhuuuuu....
---------kim possible------

balqiss imran said...

pedas2...mcm tomyam..adeh,alhamdulillah...kata2 yg amat menarik minat tuk suma org membaca.tambahan,warkah nie insyallah blh membantu kaum hawa tuk lebih prihatin terhadap perkara yg dituntut o' Yg Maha Esa.
suggestion:kau hantar kat newspaper r...baru GEMPAK!!!walaupun aku adalah kaum hawa....pahala2

Anonymous said...

manusia x dpr lari dr bisikn syaitn yg semmgnye sentiasa ingin menyesatkn ank2 adam...
tp bile brckp perihal aurat..
jari mesti dtuding pd perempuan...
sedangkn.. lelaki pn makin lalai dlm hal ni...

ecah said...

semoga aku berubah pasni.. tenkiu my fren..